Followers

Monday, June 27, 2011

Penghijrahan,kehidupan baru

Alhamdulillah...malam ni settle semua da bab packing2 brg bucok...cuma esk pg brg2 kecik2 je belom before melangkah pergi dari bumi kenyalang ni...semuanyer tinggal kenangan da dalam episod ku di bumi Kenyalang ni...dan penghijrahan ni membawa suatu penghidupan baru bagi aku dan family aku...semuanya baru...duduk rumah baru...tempat kerja baru,dapat kawan baru,pengalaman baru...aku nak buka lembaran baru aku bermulanya esok...hilangkan semua kisah lama aku di Bumi Kenyalang yang banyak masam,manis,pahit dan masinnyer,aku nak campakkan perasaan yang menggunung di lubuk hati aku tok dalam sungai rajang nun jauh di sana,hilangkan semuanya...nyah kau dari hati aku!tingglkan saja perasaan kasih dan sayang ku je di dalam hati ni...perasaan benci,meluat,menyampah ku pijak2 dari terus menyelit dalam hati..aku tak mao ko pon ikut aku pergi ke tempat baru aku...huhuhuuh(jiwang plak ayat aku)...aku doakan penghijrahan ni dapat membawa keberkatan dalam hidup aku...dapat timba ilmu lebih dari apa yang aku dapat sekarang...biarlah masa berlalu yang akan menentukan takdir aku di bumi orang...persahabatan tak mungkin bole hilang begitu jugak tali persaudaraan cuma,mati saja yang bole memutuskannya,tp kalo bole..bia la tali persaudaraan yang terjalin kekal erat..jangan putuskannya..aku manusia biasa xda niat nak jadi 'kacang lupakan kulit' cuma manusia,persepsi manusia sentiasa mengukur seseorang dari luaran,sentiasa membuat kesimpulan...seseorang tu insaf ke bertaubat ke tak de seorang pon tahu begitu jugak dalam hati aku tak de sorang yang pon tahu seperti "biarlah ku pendam sebuh duka"...huh..(layan jiwang karat tol aku nih)bah...menitis plak air mata ku nang kang...by the day...i wish my life Happy never ending...(The end)Tomorrow is My New History...Say Bye2 to you my old life...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...