Followers

Friday, July 8, 2011

kehidupan baruku...

Asslamualaikum semua sekali...semoga anda semua sihat dan dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu....erm....lama jugak rasanyer tak update blog aku nih....rasa macam dah setahun jer...hehehehe...banyak benda yang aku dah ketinggalan dalam dunia blogger nih....huhuhu....sedih bercampur gembirA...sedih sebab sekarang terpaksa curi2 masa untuk update blog coz aku tak duduk di meja yang ade komputer lagi...gembira sebab hari ni baru dapat kesempatan untuk berblog...gergerger...sebenarnya..banyak benda yang aku nak ceritakan dalam tajuk hari nih...tp sekadar yang termampu oleh tangan aku untuk mencoret serba sedikit untuk hari nih..

Erm....Hari ni merupakan minggu ke-2 di rumah baru nih dan minggu pertama dah stat keje di tempat baru.Banyak perbezaan cara kerja di tempat lama dengan di tempat baru nih.Mcam di tempat lama ku...payah nak ambik Oty...kena mintak kebenaran dari bos plak nak ambik oty...whatever it is..aku suka tempat baru aku...rasa iman aku terjaga kat sini berbanding kat keje lama...rasa dok kat depan pintu neraka jer...ish...macam dahsyat jer bunyi tuh...gergergergerrr...

Syukur alhamdulilah aku duduk di tempat baru nih..aku dapat timba ilmu baru..banyak ragam orang yang mengada aku bole perhatikan dan nilai....fuhh...ape kes nih...?ye lah...orang baru melapor kena dok depan belajar kat kaunter depan...ape yang aku tgk dan perhatikan...bole kate banyak warga asing jadi warga selangor nih...bole kate orang selagor nih dah tak tulen lagi dah...payah nak bezakan dah...huhuhu...jangan ade yang terasa lak aku cakap mcm nih sebabnyer kenyaatan...

Dan hari nih barang2 dari kontena baru sampai setelah melalui banyak sekatan sempena 9Julai nih.kesian jugak diorang yang hantar barang2 kami.dan hari nih bermulalah kerja membuka dan mengemas barang2...huhuhu...semestinyer penat beb....somebody help me...!keje kosong membantu mengemas rumahku dgn gaji RM10 sehari...bole tak....!ade sape2 nak ker?gergergergerrrr...

Ermmm...cerita lak pasal 9Julai nih...aku rasa hujan nih memang membawa rahmat sesangat...yelah...kecoh pasal Bersih nih...macam dunia nk perang plak dengar cerita kerajaan wat sekatan nih...macam Bersih nih ade bawa BOM bawa Kereta KEBAL bawa jet pejuang nk Bom kan Malaysia nih..sampai gtu sekali kerajaan takut wt sekatan mcam tuh sekali...aku Bengang sebab tak bole nak kuar jalan sebab diaorang ni menyushkan orang ramai nak g jalan2...Bersih tu bukan nyer wat ape2 pon...yang DIAorang tuh yang wat kecoh sebenarnyer..sape yang ade otak yang waras dan wat penilaian di kedua2 belah pihak akan tahu kebenarannya sape yang sebenarnyer nak wat kecoh...aku?aku semestinyer penyokong pada jalan kebenaran, jalan Allah...Hidupkan KeBenaran hidupkan KeAdilan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...