Followers

Sunday, November 10, 2013

Kenangan lalu

Kadang2 tetiba je kenangan hitam singgah ke minda...mmg pnd mainan syaitan ni shj buat diri rs buruk n hina...huhu...astagfirullah....ya Allah semoga d ampunkn segala tindakan bodoh ku yg dahulu..aminnn...

Friday, October 25, 2013

Pemerintahan lembu2

Xpasal2 tajuk pg ini berkenaan pemerintahan lembu2...punyala bentang rumput hijau yg luas melata pengembala bj oren tu cuma ckp hanya utk kroni nyer rumput2 hijau yg elok tu...subsidi utk rumput yg xde duit yg rs miskin dtarik alasan bukan main mcm2...tp ank2 lembu still percaya pd pengembala tersebut...moooow..kata ibu2 lembu lantas djawap ank2 lembu moowww...
Bg ank2 lembu rezeki tu pengembala n kroni2 nyer yg bg..pastu ikut buntut ibu2 lembu...tanpa mereka ank2 lembu akn mati xdpt nk cr rezeki..sbb tu gaji2 rumput hijau dnaikkn..xde maknanya bg yg dswastakn...
Eh..ape yg aku merepek ni..hahah..bia aku n dunia bhs aku je yg fhm...

Monday, October 14, 2013

hr raya haji

Hari raya yg sungguh membosankn aku d sini..tema terkorban dan dikorban jak aku kat ctok...
Org yg buat slh kat aku buat dun know jak..mmg ego melangit...lgsg xda bunyi nk nmntk maaf...tau ikut perinth nya jak...spoil mood btol cuti...

Wednesday, September 18, 2013

Kawan mjadi lawan

Entry aku..erm....smua org ade kawan...of cos aku pn sm...tp apabila kt bkawan kawan bes je lakan..slalu jmp ok je..tetiba satu ahri tu mcm len mcm je..kt ble merasa aura negatif apabil tetiba diaorg cube mengelakkn diri dr kt..seperti ade something wrong yg tlah kt lakukan..erm..terasa jgk...but merasa pelik..eh ape yg aku telah buat ni haa...nape teriba je diaorg mengelak...itu soalan semstinya yg kluar dr benak fikiran aku...
Erm...mayb since aku ni no gomen anymore..aku being indipendence in diaorg jeles kat aku...?oh nooo....xble xble...x jd negatif person..think positif...ker sbb kerjaya aku ni mmg mcari org n kejar org diaorg pn takut nk dkt ngn aku...huhu....mmg kawan jd lawan mcm ni...diaorg mmg xnk melihat aku berjaya lebih dr diaorg...huhu..sedh gak...tp..aku kena wake up...let ms yg akn menentukn nya...no giv up..aku kena buktikn pd mrk...mayb one day bila aku dh berjaya kt ble tgk sape yg dtg bila gembira..n bila sedih sape yg bantu..ind

Huhu....don't be sad citet...ramai lg yg kat luar sn tu perlukn engkau..nk kan service kau..one day diaorg akn buka mata diaorg yg msh tertutup walaupn nampk tu..

Tuesday, September 17, 2013

Stress

Ya Allah..di kala ini..aku rs stress...berikan aku ketenangan...y sometimes aku rs aku takut utk gagal padahal Kau selalu ada d sisi..kadang2 aku lupa aku ada Kau utk mendengar...huhu...ya Allah...semoga apa yg ada dlm hati aku skrg ni kau permudahkn segalanya...tercapai or x matlamat aku mayb ade hikmahnyer yg hanya Kau lbh tau...aminnn

Wednesday, June 5, 2013

Meluat

Soalan yg paling aku rs nk lempang orang adalah...siti bila laki ko nk balik? Plzzz laa...penat sudah aku menjawap soalan yg sm n naik muak aku mdgr soalan yg sm...naik bulan turun bulan ade jer org tanya soalan yg sm..naik bulu aku dgr...plz2 sesangat...korang xpenah rs ape yg aku rs...klo korang penah rs ape yg aku rs..k..fine aku ble share my feeling mcm mn rs bjauhan bbulan lm nya...klo x penah rs...plz..juz shut up ur mouth la...klo laki aku balik pn...korg bkn nya dpt apa...manusia ni ms  aku ssh bkn nya igt...ms kita sng...ade la nk menyibuk...nk tunjuk ambk brt konon...tu yg aku rs myampah...so plz...aku merayu la...jgn penah sibuk jg kain org...jg kain sdiri la...

Friday, May 24, 2013

Cinta pertama

Assalammualaikumm....post aku hr ini...cinta pertama...
Cinta pertama bkn merujuk cinta aku yg lepas..tetapi cinta aku yg sekarang...yup....aku merasakn aku kembali merasakan cinta pertama..saat bila aku berdoa..aku bersabar..aku mengadu dgn Allah..Allah telah makbulkan doa aku...ape yg aku inginkn dlm keluarga aku...ape yg aku inginkn perubahan dlm keluarga aku akhirnya Allah telah tunaikn dan sekarang aku rs sgt rindu dan sgt mencintai dia..my luvly husband.. terasa kuat sgt rs cinta aku dgn dia...padahal sdh 4thn perkhawinan dan sekarang aku terasa baru sgt rs cinta yg sgt terrrr.....
Aku rs ikatan cinta aku smakin kuat...dan sekarang mmg aku terlalu rindukan suami aku yg jauh di US sana...syukur sgt...berkat kesabaran dan ketabahan aku..dgn perpisahan yg sementara ini..btol2 mberi keberkatan dlm keluarga aku...btol2 mberi makna dlm keluarga aku...x sbr rsnya menunggu hjg bln6 ini...syukur ya Allah Kau telah memberikan mimpi yang sgt bermakna bg suami aku yg telah membuka mata hatinya...Alhamdulillah...mudah mudahan kami dapat menjejakkn kaki ke rumahmu dlm tempoh terdekat ini ya Allah...aminnnn

Wednesday, May 22, 2013

Siput vs kura kura

Hr ni mmg hr yg menyakitkan hati..penuh dgn ujian hati aku..mmg btol2 buat aku rs fadeup tahap gaban...al kisah c siput dan kura2..mn satu yg paling lembab?ble teka kan sapa yg lembab..
Aku kira member sblh tu mmg lembab dr segala lembab..rsnye lbh lembab dr siput dan kura2..skt hanya Allah yg tau...
Sape yg penah mengalami nyer..mesti rs apa yg aku rs...mcm besa bila buat keje berhadapan ngn public...nk proses permohonan..dgn public yg sesak..stress sesangatt...
Hr ni aku rs nk teriak bia satu dunia tau yg dia ni lembab tahap gaban..tp ngenang dia tu kura kura tua...tp sekura kura tua tu bab bsembang no satu..buat keje blkg..sembang d depan..tu yg keje mmg lmbt nk siap...nk tegur nnt kata kurg aja..x btegur sapa..bila dbia..mcm ni la jd nya...
Bab rht tghr..bmula la kisah...hr ni mmg buat aku skt jiwa sgt...dh la mesin panggil no rosak..kena pk mikeropon panggil no...satu hal...ms dia rht aku ble handle kaunter..terima permohonan baru hampir spuluh permohonan..bila turn aku rht..dh hbs rht..nk msk kaunter mn tak tkejut beruk dlm hutan..dia br terima dua permohonan...perghh...sejam reht tu beb..satu permohonan 1/2 jam terima..aku xtau dai buat apa..bsembang ka buat interview ngn public kat kaunter kot..mn x skt ati aku..rs ..eeee....geram sgt...bila kita msk kaunter..sibuk nk msk data bodo..msk data pn lembab..tergedik2..1/2jam jugak msk data...eee...rs nk...mmg sj buat lembab ke mmg lembab..bab bsembang je cpt...eee...geram nyer...
Mcm mn nk ckp ngn org mcm ni..aku xfhm..ya Allah..smoga Allah bg kelebihan cpt buat keje bg insan ni..buat dosa jak aku umpat dia..klo cter kat opis xgn..mest ade org yg tikam blkg...ee..ssh la klo org yg jns otak x bkembang ni...primitif sgr pemikiran...lbh negatif dr positif

Friday, May 17, 2013

Syukur atas hidayah Mu

Alhamdulillah..berkat doa,kesabaran dan ketabahan seorang bernama ibu dan seorang isteri..percaya Allah itu Maha Adil..Maha mendengar..Maha pengampun dan Maha Besar..setiap rintihan hanya d luahkan hanya kepadaNya..kerana hanya Dia yang lebih memahami..dan sebaik2 pengharapan hanya padaNya..Kau telah makbulkan doaku selama ini...syukur ku panjatkan kepadamu..perpisahan yang sementara ini mmg mberi banyak erti kebahagian kepadaku...dengan hanya satu mimpi...kau telah sedarkn insan yang amat aku cinta dan sayangi dr lena yg panjang...air mata kegembiraan masih hangat terasa bila memikirkan hidayah yang telah kau tunjukkn kepadanya..ya Allah..sungguh aku terasa manisnya islam ini bila kau berikan peluang kedua untuk dia..syukur..akhirnya apa yang aku dambakan selama ini semakin jelas..ku mohon agar petunjuk itu tidak pernah hilang dari kami...sungguh aku hanya bergantung harap hanya padaMu..terasa rindu dgnMu bila memikirkan nikmat kebahagian yang telah Kau berikan kpd kami...smoga hidup dan mati kami didalam keredhaanMu..hidup utk Islam..mati utk Islam..Aminn

Thursday, April 25, 2013

M.Ammar

Salam..entry hr ni..entry yg myedihkan bg aku..rs pilu blm hlg lg.since smlm..mk ayh bmalam plak d rumah abg kat kajang..at d same time ank aku trs pns bdn..mcm fhm je nenek dia da xdok kat rumah..bygkn br sminggu 5hr kat umh.dr 12.4-24.4/2013 mk ayh layan dia kat umah...tiba2 terasa rumah sesangat sunyi sepi...aku yg lbh terasa kehilangan...mcm aku rs xble jmp diaorg lg plak nnt...huhu..
Smlman aku sedih..hiba...sbb aku rs rindu aku blm terubt lg...skjp je mk ayh da nk blk...
Klo d ikut kn hati..xnk bg diaorg blk..dok sini je...tp nk wat mcm mn..
Mengenangkn c adik ammar ni..dia ni mcm sensitif plak..mcm tu jgk ms dd dia p USA bln1 yg lepas..dia mcm fhm2 je yg dd dia nk p jauh..terbang je dd dia..mlm tu trs bdn pns..ibu mn x terasa bila ank sdiri yg blm pnd bkata apa2 mcm fhm je yg ibunyer sdirian akn survive bdikari dlm tempoh yg lm...ni da msk 3bln da dd kat sn..rindu sgt2...smoga Allah permudahkn segala urusanku n dperkuatkn lg iman n akhlak kami sekeluarga..Aminnn...
Fuhh..sebak ar..."dalam hati ada rindu"

Tuesday, April 9, 2013

Baru d uji. Sdikit ujian dh mengeluh..dh mengalah...ya Allah...betapa rapuh nyer iman ini...

Tuesday, April 2, 2013

Insyallah

Smoga ape yg aku hadapi skrg berjalan dgn baik..tiada masalah..smoga dpermudahkan oleh Allah..aminnnn...aku percaya Allah sentiasa di sisi ku..syukur nikmat yg Allah bagi ini..syukur msh bernafas utk berkhidmat dan untk berdakwah...amin..ya Rabb

Saturday, March 30, 2013

Tensen+strees

Penatttttt...aku penatttt...aku rs aku lemahhhh..aku x tdayaaaa....ya Rabbb....sape lg aku nk mgadu slain dr Mu..mgadu ngn manusia bkn nk bg nasihat baik..bkn nk bg semangat...kena kutuk lg ade..kena mrh lg ade...xsk arrr...lama2 ble wat  aku benci ni...arrgghh...
Astagfirullah....ya Rabb... ;(

Thursday, March 28, 2013

Renungan diri

Kadang2 aku terfikir ttg apa yg telah aku buat dlm hdp aku..tfikir sejenak..byk perkara bmain dlm minda aku..soalan nya kenapa?kenapa adalah soalan yg lumrah bg sesiapa klo xdpt menjadi spt yg diinginkn..kenapa xble buat seperti yg lain..kenapa tidk ble btindak spt org lain..dn byk kenapa...
Sedikit sbyk sbnrnya benda tu aku ble jwp srkg...alhamdulillah..Allah tu mmg adil..betapa Allah sygkn hambanya..aku bersyukur lahir dlm islam..aku syukur Allah sygkn aku...dia bg aku peluang utk berfikir dan mengatur segla silap dan salah yg penah aku buat selama ini..sedikit sbyk telah mgubah cara hidup aku..itu adlah ats doa org2 yg tersayang yg x puas2 mendoakan aku..syukur sesangay...aku ble bfikir mn yg baik dan mn yg buruk..ble da menilai sesuatu perkara..mmg btol kata org..pengalaman mengajar seseorang erti kehidupan sbenar..
No turning back..yes this is wht I'm gonna do in my life..
Redha Allah itu yg msh aku cr..ya Allah..mohon petunjuk dan cahayu mu ya Allah..Amin...
Perjuangan hr ini adalah menegakkn syariah islam..jd kan aku slh seorag yg menegkkn syariah mu Allah..amin ya rabb

Saturday, March 23, 2013

I don't know

Ape sbnrnya yg aku cr dlm hdp aku nihhh...
Aku rs ade something yg uncompleted dlm hdp aku ni...
Y y y y n yyyyy...soalan yg slalu mganggu hdp aku tiap2 hr...
Aku x fhm dgn diri aku apatah lg org len...aku still mcari benda yg aku pn blm pasti..apakah benda itu...something yg aku x ble nk xplain..aku xsure bilakah ms nya..dimana dan bagaimana...fuhhh..soalan persoalan..mganggu pemikiran...aku rs...aku perlukan perubahan..lifestyle aku?aku rs aku bosan ar hdp..tp aku msh byk dosa dan hutang di dunia ni...dosa ngn kwn..mk ayh..saudara n of course..hubby..syurga itu skrg dbwh tapak kaki suami..aiyooo..

Sunday, March 17, 2013

Rindunyerrr

Perhhh...nk msk 2bln dh hubby outstesen...mkin rindu plak...sbr citet sbr citet.....skjp je 5@6bln tu...sbr la wahai hati...ade kmanisan d sebalik kesabaran itu nnt...

Thursday, March 7, 2013

Prudential bsn takaful

Suatu tugas yang begitu mencabar bila menjadi consultant agent..once jd consultant,..dh jd tanggungjawab untk pastikn servis yg baik kpd client....perrrhh...x sangka...sambil bg servis sambil berdakwah...
Nape aku kata gtu...coz rmai yg xtau takaful adalah berlandaskn syariah islam...so...dlm bersharing ngn client..aku ble educate diaorg..pentingnya ambk insurans yg menepati syarak...rmai yg ambk insuran ikut sk diaorg tanpa fkr hukum hakam agama...contohnyer..seperti logo halal...siapa yg bagi status halal..of course dr Jakim...begitu jgk..insurans takaful PruBsn..
Dipantau oleh majlis syariah...ade yg kata insurans ni smua sm..mmg dr mata kasar nmpk sm..tp dr segi agama mmg jauh berbeza..bezanya halal dan haram dlm mgambil insurans ni...aku kcian coz diaorg xmao ambl tahu even aku bgtau...adakh sm mkn ayam yg disembelih dgn yg x d sembelih?begitu nyata hukum nyer kn...begitu jugak ngn insurans...prubsn takaful sekali lg aku nk katakn adalah berlandadkn syariat islam..tiada unsur riba..gharar dan sewaktu dgn nya...:untuk mngetahui lbh lanjut berkaitan insurans(takaful)ble cek dlm e-fatwa..hukum mgambil insurans..d mana insurans terbahagi kpd dua...islamic dan conventional...dan sbg org islam...sy pn org islam...ilmu yg sdkt yg sy tahu ini sdkt sbyk ble sy kongsikn kpd saudara saudari...hukum mgambil insurans conventional ni adalah haram dsisi agama islam...smoga Allah mengampun semua dosa2 kita sebelum ini...yg baik dtgnya dr Allah..yg buruk itu dtgnya dr sy....aminnnn..

Terlajak sembahyang

Huwaaa..hahaha..lawak tol la aku hr ni..ble plak aku nk smbhyang zohor padahal smalm bendara jepun..tgh dlm smbhyang tetiba ade bisikan kata aku ni period.nsb bek...tp..xkn aku nk berhenti trs..sblh myebelah ade member..hoho..kang kena gelak plak..terpaksa la aku wat2 hbskn smbhyg...Ya Allah...ampunkn hamba ini ya Allah...dlm hati kata..nape nk tkt malu ngn manusia tp ngn Allah x tkt ker?...soalan dlm diri sdiri mmg kdg2 wat aku bersalah..ya Allah..mmg aku bersalah padaMu ya Allah...huhu...aku pasrah ya Allah...

Tuesday, February 26, 2013

Kpala pusing

Napa kpala aku rs pusing ni..berat smcm..

Sunday, February 24, 2013

Taufik

Pg ni dgr ikim fm...ttg taufik..ade 2 jns taufik..taufik yg Allah bg utk meninggalkn segala larangan dan melakukan segala perintahNya dan satu lagi taufik yg Allah bagi utk meninggalkan laranganNya sahaja...bersyukur setiap kali melakukan kebaikan kerana taufikNya..bukan bangga pd diri kerana berjaya melakukan kebaikan...kerana semua itu adalah taufik dari Allah...
Ermmmm....suatu ilmu yg berguna...thts y I like ikim fm...byk ilmu berguna..bkn spt radio yg len..asyik2 lagu2 yg mengkhayalkan...x memberi manfaat langsung...syukur...

Emosi terganggu

Sometimes..emosi aku terganggu ngn karenah anak2..aku xble nk kawal diri...ya Allah...jgn smp aku terrr...ngn ank2 aku....jgn smp aku hlg kawalan...huhuhu
Kuat betol bisikan setan dlm bdn aku nihh...aku xmao setan yg kawal diri aku...

Friday, February 22, 2013

Menyampah

Pantang betol aku..mood tgh baik..tetiba ade yg mrh2 gn bhs kadar...melenting tetiba....eeeeeee....geram nyerrr...bkn nyer tau kita tgh sibuk wat pe ker...yg dia nk tau..nk cepat jerrrr...eeee.....ni yg wat temperature aku naik mendadak...xble ka pk bhs baik ckit....mn org nk hormat ko klo ngn org lain pn x hormat...mntk org hormat dia sorang....bodo la...
Benci tol aku...klo aku berlawan ckp pn ngn ko..mest ko nk menang je...eee...myampah laa...eh dah laaa...benci aku....

sebulan

Genap sebulan dah dd p merantau d usa tinggalkan kami bertiga...tp aku dpt rs dd dkt jak...
Pejam celik pejam celik..mcm xterasa tinggl berapa bulan g...mayb begini rasanyer jadi ibu tunggal tanpa suami di sisi..semua benda kena d uruskan sendirian...smoga aku masih kuat n tabah menghadapi dugaan dan karenah anak2 aku nih...

Thursday, February 21, 2013

Hanya Allah

Sekarang aku lebih yakin..kerana aku telah berserah segalanya kepada Allah..dulu..segala tindakan yang aku buat aku lupa akan pertolongannya..kini...aku percaya..do d best..let Allah do d rest....syukur sesangat...cahaya dr Ilahi...huhuhu..terasa rindu dgnNya setiap hari...

Zaman jahiliyah

Bersyukur sgt2...dulu aku rs aku dok dlm zamn jahiliyah..byk bnd aku jahill..betapa ceteknya ilmu agama yg aku ade...
Sejak penghijarahan ini...aku bersyukur sgt kpd Allah..krn telah bagikan aku petunjuk jln nya..
Baru sekarang aku dpt merasa nikmat betapa indahnya islam..
Menyebabkan aku terasa sungguh rindu untuk ke rumahMu ya Allah....aku nk memohon ampun lebih dkt kepadaMu...moga segala hajat dihati termakbul....Aminnnn

Sepi seorg perindu

Sungguh terasa sepi di kala ini..tp aku tahu Allah ada disisiku..menemaniku..mendengar rintihanku...

Tuesday, February 19, 2013

rindu rinduan

Ya Allah..nape rindu ini kian menebal..huhu...
Kuatkan hatiku tika aku lemah..

Monday, January 28, 2013

Emergency leave

Today...aku ambk EL lagi..dh msk 5hr da aku xkeje..kcian ngn ank ni...bdn pns sejuk pns...hrp2 xberlarutannn...
Dah duduk bertiga je kat umh tanpa dady...rs mmg.....huhu...
Mnangis dlm hati..siapa tahu..hanya Dia yg tahu...

Saturday, January 26, 2013

Aku x suka lipat brg

Aslmkm..hari ini entry aku..aku x sk lipat brg...mmg dr dahulu lg sblm kwin..mmg bab2 melipat brg aku mmg lazy...
Arrgghhhh...x sk btol la...benci lipat brg...dan d sbbkn sifat x sk aku mlipat nih...miahahaha.melonggok brg2 yg dah hbs dcuci d penjuru blik kami...blik sblh yg kosong mjadi blik longgokan baju yg dh hbs d cuci..
N thts y aku lbh sk klo smua bj berhanger..xpyh penin kpala nk mlipat..coz mlipat ambk ms aku n mbazir ms aku yg len..nk wat keje len..nk fb ka nk blogger ka...hoho..
Juz bila smgt rajin ku terlampau rajin ku dtg br hbs semua ku lipat...itulah perangai yg...........aku xble nk buang...rs bert je nk bgetak melipat nih...klo la ade tkg mlipat nk je aku uphkn melipt brg kami skeluarga nih...huhu...tokan lazy glak tek nak...opssss.... ;)

Thursday, January 24, 2013

Honolulu

Entry tambahan...smlm husbnd dh berlepas dan transit ke Hawaii,honolulu...bunyi mcm besttt...dan beza ms dr sini ke sn dlm 6jam..dan semestinya husbnd ku tgh nyeyak tdo..sbb besok da stat terbang ke dallas usa..huhu..
Husbnd aku pnh tanya nk p sn ke x nnt..?tp hati aku bebelah bahgi..sekejp ade  suara kata p..skjp ade suara kata xpyh p..bkn ape..fkr ank lagi..pastu fkr niat suci yg len tu membara sgt..rindukanNya..klo ble...enth...insyllh umur pjg...mn tau..rezeki ni Allah bg..smoga Allah permudahkn..n..klo tiada mslh..ble teruskn niat ku..aminn..

Hari yg sukar...

Sungguh aku terasa hr nih merupakn hr yg sukar bg aku..terasa aku spt ibu yg sepi..huhu...penat seharian..dgn adik ammar bdn pns awl pg...nk p klinik hjn plak..lebat gler..tp tpaksa gak tempuhi bila dh renyai dlm tghr..kerenah ank..pelbagai...aku kena kuat dan tabah hadapi hari2 sorang2..tiada org len ble bantu aku selain Allh..ye..aku tahu ni ujiannya utk bg aku lbh kuat..lbh kuat dr sblmnya...saat utk aku bfkr dan terus bfkr...mcari keredhaannya...satu impian yg skian lm tpendam dlm hati aku...hanya Dia tahu niat aku...smoga dimakbulkn...aminnn

Tuesday, January 22, 2013

Sayu sepi

Assalamualaikum...sayu rs pagi nih...ngenang husbnd da n pergi outstesen..tetiba hati aku rs mcm.....aku.....arrrghh....tuhan sj yg tahu rs hati aku skrg nih...smoga dia slmt smp dan slmt kembali....

Kekuatanku kekuatanmu

Aslmkm...smoga dmurahkn rezeki n diredhai Allah stiap apa yg kita kerjakn hari ini...ermmm...tajuk ku hr ini...aku rs aku xdprt bygkn rs diri aku mcm mn nnt bila husbnd aku p outstesen jauh nun d USA esk hr..yg pasti aku slalu rindukn dadyku..tentu sunyi kat umah tanpa dia..umah jd sunyi tanpa suara dia..huhu.aku cb sembunyikn perasaan aku ni..aku hrp aku tabah tanpanya...ya Allah..berikn aku kekuatan untk menempuhi saat2 itu nnt...klo ble aku xmao tunjuk aku lemah tanpanya di sisi...
5bln berjauhan....smoga aku ble tabah n kuat utk tidak lemah menempuhi hari2 tanpa hubby ku...lagi satu yg aku takut..tgh kecoh ngn birdflu ni di sana..risaukn suami bila dok kat sn...Ya Allah..kau lindungilah suamiku saat dia di sn nnt..berikn kami kekuatn saat kami saling lemah..saat kami rindu saat kami memerlukan....
Smoga ikatan kami smkin kukuh dgn ujian berjauhan ini...Aminnn...

Sunday, January 20, 2013

Berbicara vs nasihat

Dlm berbicara aku sk klo org bbicara cara sopan ngn aku..n klo bab menegur ke nk bg nasihat ke..aku sk klo org ble ckp lembut dan berpada..dan aku pantang klo org ckp ngn aku cara kasar..nk tegur x bertempat..tegur tinggi suara..dan paling ku pantang..agak2la nk mrh..jgn ikt hati nk mrh..sbb smua org xsk klo kena mrh..
Mrh ble..tp bia btempat dan berpada..

Thursday, January 17, 2013

salam jumaat

Assalamualaikumm...wahh..dah jumaat sdh..esk lusa cuti..tp rs sdh ckit..hubby xlm g nk p outstesen..huhuh...rs sebak...
Citet...come on..tabahtabah..jgn bersedih..krn Allah ade bersamamu...
Smoga likuliku dan rintangan yg  akn ku hadapi nnt akan menghasilkan satu kemanisan...mayb..cr berjauhan akn mengeratkn lagi hubungan kami...yupp...smoga kebahagiaan kami berkekalan..

Keretaku

Assalamualaikum dan slmt pagi smua smoga Allah kurniakn rezeki yg melimpah d pg hari ini dan mendapat keberkatannya...aminnn....
Pagi ini aku slow ckit bw kete p keje..slalunyer aku p keje mst speeding je..tp hr ni aku rs seram smacam je bw kete ni..tayar kete mcm lari je di bawa...asyik bbuny je...ke sbb tyr ku ni ditukar las wek..diaorg x cek btol...
Aduhai keteku...smoga ko cepat sembuh..kang nnt..sape nk bw ko p cek lagi2 a husbnd ku mao o outstesen jauh sn tu...Ya allah...slmtkn perjalananku...keretaku...aminnn...
Ok...mulakan kerja hati ini dgn srnyuman...kerna senyuman itu penawar kedukaan...biar hati sedih..jgn sedih smp nmpk dimuka..
Caiyok2...citet...

Wednesday, January 16, 2013

Hanya Dia

Salam smua..smoga hr ini lbh baik dr smlm..
Ermmm..stip insan smemangnya mao menjadi insan yg baik..dlm hati msing2 mesti ade myimpan perassan utk bertaubat utk mjadi lbh baik dr yg bsblm blm nya..begitu juga aku...aku bkn yg jns byk ckp..klo ckp
..ckp aku bnd yg pntg jak..aku xfhm kdg kdg..aku nk ckp ape bila kuar ngn member member...
Aku slalu ckp dlm diri aku atau dlm hati aku sdiri..dan aku bkn jns yg sk nk kecoh kecoh..bnd yg lepas..lepas la..bila kluar ngn member aku sk tgk fb..tgk status yg membri kata2 smangat..mbuka minda dan hati..sbb aku tahu aku hambaNya yg serba kekurangan..aku cuba utk mencari benda sesuatu yg aku xpasti aku dpt..niat itu hanya Dia yg tahu dan aku berharap dan berdoa smoga niat baik aku dimakbulkan Allah..aku cuma merancang dan Allah yg menentukannya..sbb perancangan Allah itu adalah lebih baik..dan semenjak dua menjak ni..aku rs bertuahnya jadi hambaNya..lahir dlm Islam..terasa indah sungguh Islam setelah aku menghayati dlm menginsafi diri..syukur sesangat dgn petunjukNya..memberi aku peluang kedua utk bernafas dan bertaubat..betapa Allah sayangkan aku..aku harap..satu hari nanti...........aminnnn...rindu padaNya...

Tuesday, January 15, 2013

Astaga

Bah ble aku igt jam sdh lewt..mand bkn main awl...renung2 blk jam rupanya 5lbh lg..waaa..aku mamai......tu la ko citett..mrh2 be smp tdo...
Huhhh...
tmn c kcik tdo lokk...naaaa

Dotdotdot

Salamsalamsalamsalam..hari yg menyakitkan berlalu...tp msh terasa skt....smua terbantut..nak wat sambal durian terbantut..slera nk mkn lagi la terbantut..laslaslas...tdo...bia padan...
Yg nya tau..menghadap ladtop jak...blk je ladtop..bgn jr ladtop..len kali bw tdo skali ladtop...klo nk berakkkk bw skali....
Bah..geram punya...buat aku skit..
Sampai kapan mmg aku akui aku xkn fhm ngn pgangai mcm apa tu..asyik2 nk angin...nk kata menopos..muda lg...
Itu nk kata nk ank rmai..mntk tlg jg kjap xpnd...
Ishh..xfhm ku...xfhmxfhmxfhm...arrrrgghhhh.  .benci....smua adaa..bkn pnd nk pujuk....lm lm lm..skt jiwa aku tok sbb x terubat...

Sasau

Pergh...hr ni..aku memang sasau..mamai xhbs2..sistem br punya psl la...merangkak2 wat keje...mak ai...
Feninnn..citet oi citett...wakeup...

Monday, January 14, 2013

Tekanan mental

Assalamualaikum..dah berhabok aku punya nlog no..miahahaha...
First of all..aku nk mengatakan aku yensen...ngn sisyem naru ni..wat aku penin kepala jre...
Wahhhwahhhwahh..min tekan je aku hr ni dlm blog sku ni...aku xkish..jj aku fhm apey g aku yulis sdh..aku juz nk mententeramkn diri...
Wahai jiwa ku...sabar sygku..sbr...
Ayat lintang pukangku ini...hohoho...
Betaoa skt hati ku dgn sistem baru..bengap btl la..nk bukan nak menyenagkn org..tmenyusahkan
Dan mrambykan keje aku...apa punya la...$%&$$...
Bah..rehat lok..tenanhkan fikiranmu citet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...