Followers

Monday, January 28, 2013

Emergency leave

Today...aku ambk EL lagi..dh msk 5hr da aku xkeje..kcian ngn ank ni...bdn pns sejuk pns...hrp2 xberlarutannn...
Dah duduk bertiga je kat umh tanpa dady...rs mmg.....huhu...
Mnangis dlm hati..siapa tahu..hanya Dia yg tahu...

Saturday, January 26, 2013

Aku x suka lipat brg

Aslmkm..hari ini entry aku..aku x sk lipat brg...mmg dr dahulu lg sblm kwin..mmg bab2 melipat brg aku mmg lazy...
Arrgghhhh...x sk btol la...benci lipat brg...dan d sbbkn sifat x sk aku mlipat nih...miahahaha.melonggok brg2 yg dah hbs dcuci d penjuru blik kami...blik sblh yg kosong mjadi blik longgokan baju yg dh hbs d cuci..
N thts y aku lbh sk klo smua bj berhanger..xpyh penin kpala nk mlipat..coz mlipat ambk ms aku n mbazir ms aku yg len..nk wat keje len..nk fb ka nk blogger ka...hoho..
Juz bila smgt rajin ku terlampau rajin ku dtg br hbs semua ku lipat...itulah perangai yg...........aku xble nk buang...rs bert je nk bgetak melipat nih...klo la ade tkg mlipat nk je aku uphkn melipt brg kami skeluarga nih...huhu...tokan lazy glak tek nak...opssss.... ;)

Thursday, January 24, 2013

Honolulu

Entry tambahan...smlm husbnd dh berlepas dan transit ke Hawaii,honolulu...bunyi mcm besttt...dan beza ms dr sini ke sn dlm 6jam..dan semestinya husbnd ku tgh nyeyak tdo..sbb besok da stat terbang ke dallas usa..huhu..
Husbnd aku pnh tanya nk p sn ke x nnt..?tp hati aku bebelah bahgi..sekejp ade  suara kata p..skjp ade suara kata xpyh p..bkn ape..fkr ank lagi..pastu fkr niat suci yg len tu membara sgt..rindukanNya..klo ble...enth...insyllh umur pjg...mn tau..rezeki ni Allah bg..smoga Allah permudahkn..n..klo tiada mslh..ble teruskn niat ku..aminn..

Hari yg sukar...

Sungguh aku terasa hr nih merupakn hr yg sukar bg aku..terasa aku spt ibu yg sepi..huhu...penat seharian..dgn adik ammar bdn pns awl pg...nk p klinik hjn plak..lebat gler..tp tpaksa gak tempuhi bila dh renyai dlm tghr..kerenah ank..pelbagai...aku kena kuat dan tabah hadapi hari2 sorang2..tiada org len ble bantu aku selain Allh..ye..aku tahu ni ujiannya utk bg aku lbh kuat..lbh kuat dr sblmnya...saat utk aku bfkr dan terus bfkr...mcari keredhaannya...satu impian yg skian lm tpendam dlm hati aku...hanya Dia tahu niat aku...smoga dimakbulkn...aminnn

Tuesday, January 22, 2013

Sayu sepi

Assalamualaikum...sayu rs pagi nih...ngenang husbnd da n pergi outstesen..tetiba hati aku rs mcm.....aku.....arrrghh....tuhan sj yg tahu rs hati aku skrg nih...smoga dia slmt smp dan slmt kembali....

Kekuatanku kekuatanmu

Aslmkm...smoga dmurahkn rezeki n diredhai Allah stiap apa yg kita kerjakn hari ini...ermmm...tajuk ku hr ini...aku rs aku xdprt bygkn rs diri aku mcm mn nnt bila husbnd aku p outstesen jauh nun d USA esk hr..yg pasti aku slalu rindukn dadyku..tentu sunyi kat umah tanpa dia..umah jd sunyi tanpa suara dia..huhu.aku cb sembunyikn perasaan aku ni..aku hrp aku tabah tanpanya...ya Allah..berikn aku kekuatan untk menempuhi saat2 itu nnt...klo ble aku xmao tunjuk aku lemah tanpanya di sisi...
5bln berjauhan....smoga aku ble tabah n kuat utk tidak lemah menempuhi hari2 tanpa hubby ku...lagi satu yg aku takut..tgh kecoh ngn birdflu ni di sana..risaukn suami bila dok kat sn...Ya Allah..kau lindungilah suamiku saat dia di sn nnt..berikn kami kekuatn saat kami saling lemah..saat kami rindu saat kami memerlukan....
Smoga ikatan kami smkin kukuh dgn ujian berjauhan ini...Aminnn...

Sunday, January 20, 2013

Berbicara vs nasihat

Dlm berbicara aku sk klo org bbicara cara sopan ngn aku..n klo bab menegur ke nk bg nasihat ke..aku sk klo org ble ckp lembut dan berpada..dan aku pantang klo org ckp ngn aku cara kasar..nk tegur x bertempat..tegur tinggi suara..dan paling ku pantang..agak2la nk mrh..jgn ikt hati nk mrh..sbb smua org xsk klo kena mrh..
Mrh ble..tp bia btempat dan berpada..

Thursday, January 17, 2013

salam jumaat

Assalamualaikumm...wahh..dah jumaat sdh..esk lusa cuti..tp rs sdh ckit..hubby xlm g nk p outstesen..huhuh...rs sebak...
Citet...come on..tabahtabah..jgn bersedih..krn Allah ade bersamamu...
Smoga likuliku dan rintangan yg  akn ku hadapi nnt akan menghasilkan satu kemanisan...mayb..cr berjauhan akn mengeratkn lagi hubungan kami...yupp...smoga kebahagiaan kami berkekalan..

Keretaku

Assalamualaikum dan slmt pagi smua smoga Allah kurniakn rezeki yg melimpah d pg hari ini dan mendapat keberkatannya...aminnn....
Pagi ini aku slow ckit bw kete p keje..slalunyer aku p keje mst speeding je..tp hr ni aku rs seram smacam je bw kete ni..tayar kete mcm lari je di bawa...asyik bbuny je...ke sbb tyr ku ni ditukar las wek..diaorg x cek btol...
Aduhai keteku...smoga ko cepat sembuh..kang nnt..sape nk bw ko p cek lagi2 a husbnd ku mao o outstesen jauh sn tu...Ya allah...slmtkn perjalananku...keretaku...aminnn...
Ok...mulakan kerja hati ini dgn srnyuman...kerna senyuman itu penawar kedukaan...biar hati sedih..jgn sedih smp nmpk dimuka..
Caiyok2...citet...

Wednesday, January 16, 2013

Hanya Dia

Salam smua..smoga hr ini lbh baik dr smlm..
Ermmm..stip insan smemangnya mao menjadi insan yg baik..dlm hati msing2 mesti ade myimpan perassan utk bertaubat utk mjadi lbh baik dr yg bsblm blm nya..begitu juga aku...aku bkn yg jns byk ckp..klo ckp
..ckp aku bnd yg pntg jak..aku xfhm kdg kdg..aku nk ckp ape bila kuar ngn member member...
Aku slalu ckp dlm diri aku atau dlm hati aku sdiri..dan aku bkn jns yg sk nk kecoh kecoh..bnd yg lepas..lepas la..bila kluar ngn member aku sk tgk fb..tgk status yg membri kata2 smangat..mbuka minda dan hati..sbb aku tahu aku hambaNya yg serba kekurangan..aku cuba utk mencari benda sesuatu yg aku xpasti aku dpt..niat itu hanya Dia yg tahu dan aku berharap dan berdoa smoga niat baik aku dimakbulkan Allah..aku cuma merancang dan Allah yg menentukannya..sbb perancangan Allah itu adalah lebih baik..dan semenjak dua menjak ni..aku rs bertuahnya jadi hambaNya..lahir dlm Islam..terasa indah sungguh Islam setelah aku menghayati dlm menginsafi diri..syukur sesangat dgn petunjukNya..memberi aku peluang kedua utk bernafas dan bertaubat..betapa Allah sayangkan aku..aku harap..satu hari nanti...........aminnnn...rindu padaNya...

Tuesday, January 15, 2013

Astaga

Bah ble aku igt jam sdh lewt..mand bkn main awl...renung2 blk jam rupanya 5lbh lg..waaa..aku mamai......tu la ko citett..mrh2 be smp tdo...
Huhhh...
tmn c kcik tdo lokk...naaaa

Dotdotdot

Salamsalamsalamsalam..hari yg menyakitkan berlalu...tp msh terasa skt....smua terbantut..nak wat sambal durian terbantut..slera nk mkn lagi la terbantut..laslaslas...tdo...bia padan...
Yg nya tau..menghadap ladtop jak...blk je ladtop..bgn jr ladtop..len kali bw tdo skali ladtop...klo nk berakkkk bw skali....
Bah..geram punya...buat aku skit..
Sampai kapan mmg aku akui aku xkn fhm ngn pgangai mcm apa tu..asyik2 nk angin...nk kata menopos..muda lg...
Itu nk kata nk ank rmai..mntk tlg jg kjap xpnd...
Ishh..xfhm ku...xfhmxfhmxfhm...arrrrgghhhh.  .benci....smua adaa..bkn pnd nk pujuk....lm lm lm..skt jiwa aku tok sbb x terubat...

Sasau

Pergh...hr ni..aku memang sasau..mamai xhbs2..sistem br punya psl la...merangkak2 wat keje...mak ai...
Feninnn..citet oi citett...wakeup...

Monday, January 14, 2013

Tekanan mental

Assalamualaikum..dah berhabok aku punya nlog no..miahahaha...
First of all..aku nk mengatakan aku yensen...ngn sisyem naru ni..wat aku penin kepala jre...
Wahhhwahhhwahh..min tekan je aku hr ni dlm blog sku ni...aku xkish..jj aku fhm apey g aku yulis sdh..aku juz nk mententeramkn diri...
Wahai jiwa ku...sabar sygku..sbr...
Ayat lintang pukangku ini...hohoho...
Betaoa skt hati ku dgn sistem baru..bengap btl la..nk bukan nak menyenagkn org..tmenyusahkan
Dan mrambykan keje aku...apa punya la...$%&$$...
Bah..rehat lok..tenanhkan fikiranmu citet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...