Followers

Thursday, March 7, 2013

Prudential bsn takaful

Suatu tugas yang begitu mencabar bila menjadi consultant agent..once jd consultant,..dh jd tanggungjawab untk pastikn servis yg baik kpd client....perrrhh...x sangka...sambil bg servis sambil berdakwah...
Nape aku kata gtu...coz rmai yg xtau takaful adalah berlandaskn syariah islam...so...dlm bersharing ngn client..aku ble educate diaorg..pentingnya ambk insurans yg menepati syarak...rmai yg ambk insuran ikut sk diaorg tanpa fkr hukum hakam agama...contohnyer..seperti logo halal...siapa yg bagi status halal..of course dr Jakim...begitu jgk..insurans takaful PruBsn..
Dipantau oleh majlis syariah...ade yg kata insurans ni smua sm..mmg dr mata kasar nmpk sm..tp dr segi agama mmg jauh berbeza..bezanya halal dan haram dlm mgambil insurans ni...aku kcian coz diaorg xmao ambl tahu even aku bgtau...adakh sm mkn ayam yg disembelih dgn yg x d sembelih?begitu nyata hukum nyer kn...begitu jugak ngn insurans...prubsn takaful sekali lg aku nk katakn adalah berlandadkn syariat islam..tiada unsur riba..gharar dan sewaktu dgn nya...:untuk mngetahui lbh lanjut berkaitan insurans(takaful)ble cek dlm e-fatwa..hukum mgambil insurans..d mana insurans terbahagi kpd dua...islamic dan conventional...dan sbg org islam...sy pn org islam...ilmu yg sdkt yg sy tahu ini sdkt sbyk ble sy kongsikn kpd saudara saudari...hukum mgambil insurans conventional ni adalah haram dsisi agama islam...smoga Allah mengampun semua dosa2 kita sebelum ini...yg baik dtgnya dr Allah..yg buruk itu dtgnya dr sy....aminnnn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...