Followers

Friday, May 24, 2013

Cinta pertama

Assalammualaikumm....post aku hr ini...cinta pertama...
Cinta pertama bkn merujuk cinta aku yg lepas..tetapi cinta aku yg sekarang...yup....aku merasakn aku kembali merasakan cinta pertama..saat bila aku berdoa..aku bersabar..aku mengadu dgn Allah..Allah telah makbulkan doa aku...ape yg aku inginkn dlm keluarga aku...ape yg aku inginkn perubahan dlm keluarga aku akhirnya Allah telah tunaikn dan sekarang aku rs sgt rindu dan sgt mencintai dia..my luvly husband.. terasa kuat sgt rs cinta aku dgn dia...padahal sdh 4thn perkhawinan dan sekarang aku terasa baru sgt rs cinta yg sgt terrrr.....
Aku rs ikatan cinta aku smakin kuat...dan sekarang mmg aku terlalu rindukan suami aku yg jauh di US sana...syukur sgt...berkat kesabaran dan ketabahan aku..dgn perpisahan yg sementara ini..btol2 mberi keberkatan dlm keluarga aku...btol2 mberi makna dlm keluarga aku...x sbr rsnya menunggu hjg bln6 ini...syukur ya Allah Kau telah memberikan mimpi yang sgt bermakna bg suami aku yg telah membuka mata hatinya...Alhamdulillah...mudah mudahan kami dapat menjejakkn kaki ke rumahmu dlm tempoh terdekat ini ya Allah...aminnnn

Wednesday, May 22, 2013

Siput vs kura kura

Hr ni mmg hr yg menyakitkan hati..penuh dgn ujian hati aku..mmg btol2 buat aku rs fadeup tahap gaban...al kisah c siput dan kura2..mn satu yg paling lembab?ble teka kan sapa yg lembab..
Aku kira member sblh tu mmg lembab dr segala lembab..rsnye lbh lembab dr siput dan kura2..skt hanya Allah yg tau...
Sape yg penah mengalami nyer..mesti rs apa yg aku rs...mcm besa bila buat keje berhadapan ngn public...nk proses permohonan..dgn public yg sesak..stress sesangatt...
Hr ni aku rs nk teriak bia satu dunia tau yg dia ni lembab tahap gaban..tp ngenang dia tu kura kura tua...tp sekura kura tua tu bab bsembang no satu..buat keje blkg..sembang d depan..tu yg keje mmg lmbt nk siap...nk tegur nnt kata kurg aja..x btegur sapa..bila dbia..mcm ni la jd nya...
Bab rht tghr..bmula la kisah...hr ni mmg buat aku skt jiwa sgt...dh la mesin panggil no rosak..kena pk mikeropon panggil no...satu hal...ms dia rht aku ble handle kaunter..terima permohonan baru hampir spuluh permohonan..bila turn aku rht..dh hbs rht..nk msk kaunter mn tak tkejut beruk dlm hutan..dia br terima dua permohonan...perghh...sejam reht tu beb..satu permohonan 1/2 jam terima..aku xtau dai buat apa..bsembang ka buat interview ngn public kat kaunter kot..mn x skt ati aku..rs ..eeee....geram sgt...bila kita msk kaunter..sibuk nk msk data bodo..msk data pn lembab..tergedik2..1/2jam jugak msk data...eee...rs nk...mmg sj buat lembab ke mmg lembab..bab bsembang je cpt...eee...geram nyer...
Mcm mn nk ckp ngn org mcm ni..aku xfhm..ya Allah..smoga Allah bg kelebihan cpt buat keje bg insan ni..buat dosa jak aku umpat dia..klo cter kat opis xgn..mest ade org yg tikam blkg...ee..ssh la klo org yg jns otak x bkembang ni...primitif sgr pemikiran...lbh negatif dr positif

Friday, May 17, 2013

Syukur atas hidayah Mu

Alhamdulillah..berkat doa,kesabaran dan ketabahan seorang bernama ibu dan seorang isteri..percaya Allah itu Maha Adil..Maha mendengar..Maha pengampun dan Maha Besar..setiap rintihan hanya d luahkan hanya kepadaNya..kerana hanya Dia yang lebih memahami..dan sebaik2 pengharapan hanya padaNya..Kau telah makbulkan doaku selama ini...syukur ku panjatkan kepadamu..perpisahan yang sementara ini mmg mberi banyak erti kebahagian kepadaku...dengan hanya satu mimpi...kau telah sedarkn insan yang amat aku cinta dan sayangi dr lena yg panjang...air mata kegembiraan masih hangat terasa bila memikirkan hidayah yang telah kau tunjukkn kepadanya..ya Allah..sungguh aku terasa manisnya islam ini bila kau berikan peluang kedua untuk dia..syukur..akhirnya apa yang aku dambakan selama ini semakin jelas..ku mohon agar petunjuk itu tidak pernah hilang dari kami...sungguh aku hanya bergantung harap hanya padaMu..terasa rindu dgnMu bila memikirkan nikmat kebahagian yang telah Kau berikan kpd kami...smoga hidup dan mati kami didalam keredhaanMu..hidup utk Islam..mati utk Islam..Aminn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...